Thursday, August 26, 2010

Lipat Baju

Masa kat rumah Orked suka tolong Mummy. Salah satu yg Orked selalu tolong ialah tolong lipat baju. Maklumlah, baju Orked banyak yg kena basuh sebab selalu kena tukar sebab selalu kotor. Jadi, memang patutlah Orked kena tolong lipat.

Tapi bukan tolong lipat je tau! Masa jemur kain pun Orked tolong jugak. Kat rumah, ampaian kain tu dua tingkat. Ada yg tinggi untuk Mummy jemur dan yg rendah untuk Orked jemur. Orked selalu jemur yg kecik-kecik dan yg senang-senang je. Yang besar dan susah Mummy yg jemur.

Lipat baju tido

Lipat baju kurung. Baju ni Nenek baru jahit utk Orked utk pakai raya. Tapi tak sesuai sebab salah warna. Tahun ni tema warna raya Orked ialah.... rahsia.... ;)

Underwear pun Orked lipat sendiri

Ini yg Orked dah lipat. Ok ke?

Yg cantik tu Mummy lipat... Yg kurang sikit cantik tu Orked lipat...


xoxo

Orked
by Mummy

7 comments:

Raisah @ echah said...

alahai...comellllnya orked lipat baju....pandai betul! geram lah aunty!

cikbedahlaser said...

ehh ehhh rajin nye...
kakak x nak dtg lipat baju kt umh cik dah ke??
meh la.. byk ni stok utk d lipat..
cepattt sikit keje cik dah nti..
heheheheh

Miss Moon said...

orked nih sama la ngan anak dara auntie moon mmg suka lipat baju ...pastuh lawa lawa plak lipatanya ...tp sangat bagus anak dara rajin tolong mak ....

nanti orked mintak ngan mummy upah 20 sen kay ...upah lipat baju

S.U.R.I.A. said...

sngt cute tlg mummy ye,...rajin2 tau...sian ke mummy

Aunty Bard said...

hehheheh kira cute jugak la Orked lipat secute Orked gak....sebab Orked baru 2 tahun, so utk tahap umur Orked, boleh bagi big clap :-)...

Auntyjid said...

wahhhhhhh... rajinnya la orked lipat baju. comel!!! auntyjid bagi 5 bintang la untuk orked. *****

nenekOrked said...

Bagus cucu nenek ni ringan tangan.