Saturday, November 6, 2010

Playground

Playground ni dekat rumah Nenek. Kalau dari rumah Nenek boleh nampak playground ni jauuuuhhh....

Petang pertama sampai rumah Nenek, masa kat luar garden rumah Nenek:
"Rumah Nenek ada mainan...."

Isnin pagi on the way nak pergi kerja:
"Mummy, Orked nak main buai jiyu (buai laju-laju) kat jauhhh..."

Selasa pagi on the way nak pergi kerja:
"Orked nak main buai jiyuuuuuu...."
Exactly kat depan playground:
"Kat sinilah!"
Mummy: "Ok, hari ni Mummy balik awal ye, kita main buai kat taman"

Dan petangnya, dan petang esoknya, dan petang-petang seterusnya, Mummy balik kerja awal dan bawa Orked main kat playground. Bukan main buai jiyu aje, tapi main slide dan lain-lain juga.... Thank you Mummy!

Mula-mula panjat

Pastu sliiiideeee... Tapi ni slide kecik je....

Mari kita pergi ke slide yg berpusing-pusing pulak...

Kena panjat lagi

Dan lalu sini

Lalu sini juga

Dan turuuunnn.... Yg ni lagi best!

Buai jiyu pulak....

Tinggi-tinggiiiii, laju-lajuuuu

Mummy nak panning tapi tak berapa jadi

Yes, esok nak main lagi!
xoxo
Orked
by Mummy

10 comments:

S.U.R.I.A. said...

halolololo....sumel yer...
tunjuk gg jer..

nurul aishah said...

adik seri mummy x bwak ke?

orked comel.. (^_^)

sizuka[Izzati] said...

comeynye orked nih:D

IzzahSazahly said...

orked, izzah pun suka main slide.. best kan ;)

Elin said...

hai salam kenal...

orked sama cam wina...suke g playground..n klu pegi jer..sure ckp..buaiiii (means nak naik buai)...hehe.

Auntyjid said...

seronoknya orked main buai jiyu yer... cutela orked!! adik seri tak ikut?

Nenek Oeked&Seri said...

Nenek pun seronok Otet dan Adik Seri tinggal lama dengan nenek. Datang lagi ya, boleh main buai jiyu lagi.

Nenek Oeked&Seri said...

Nenek pun seronok Otet dan Adik Seri tinggal lama dengan nenek. Datang lagi ya, boleh main buai jiyu lagi.

Aunty Bard said...

ho ho ho ho seronok betul tgk Orked main buai laju2 tu ye. kalau g umah nenek lagi, kena la mintak mummy bawak Orked gi playground ni. Tggu Seri besar sikit, ada la kawan Orked nak main buai laju2 :-)

Orked said...

wah, ramainya kawan Orked yg suka main kat playground jugak ek? boleh geng la camni!

adik seri kadang-kadang mummy bawak, kadang-kadang tinggal dengan nenek. kalau mummy bawak adik seri tengok aje, dia tak main sebab dia kecik lagi.