Thursday, September 26, 2013

Seri hafaz Surah An Nas




Mummy dah mulakan semula sesi hafazan dengan anak-anak. Sebelum ini, semasa Orked berumur tiga tahun empat bulan, Orked telah pun berjaya menghafaz beberapa surah pendek seperti surah Al Fatihah, An Nas, Al Falak dan Al Ikhlas. Walaubagaimanapuuunnnn..... Hmmm... Tahi ayam pun lagi hangat dari Mummy kot. Ehehehhehe.... Sampai di situ sahajalah ceritanya.

Jadi, sekarang ni Mummy nak mulakan semula sesi hafazan. Untuk Orked, kena mula dengan refresh balik apa yang telah dihafaz. Nasib baiklah Orked tak lupakan terus, cuma perlu ulang sedikit sahaja. Ada juga penambahan surah-surah baru. Setakat ini telah ditambah dengan surah Al Lahab, Al Kauthar, Al Asr dan An Nasr.

Bagi Seri pula, ini adalah surah pertama yang Seri hafaz, surah Al Ikhlas. Ayatnya pendek dan mudah, sebab itu Mummy pilih yang ini. Seri juga sudah hafaz surah Al Kauthar. Cuma masalahnya ialah pelat Seri ni terlalu pelat. Orked di umur yang serupa dah tak pelat sangat tapi Seri lain pula keadaannya. Adushh... Pening Mummy.... Namun yang pentingnya ialah Seri ada minat dan usaha untuk menghafaz. Sebutan boleh diperbaiki dari masa ke semasa. Alhamdulillah...

xoxo
Mummy

No comments: